Kreatywne CV

Tags: , , ,

Kreatywność to ostatnimi czasy najbardziej modne słowo. Każdy jest kreatywny a każdy pracodawca poszukuje kreatywnego pracownika. Nic więc dziwnego, że kreatywność weszła również do rekrutacji. W formie kreatywnego CV.

 

Co to jest kreatywne CV?

Kreatywny życiorys to przedstawienie swojego dotychczasowego doświadczenia zawodowego i umiejętności w nietypowej, zachęcającej czytającego do kontaktu z kandydatem, formie. Poza prezentacją kompetencji, wykształcenia oraz poprzednich prac, kreatywne CV ma również pokazać, że kandydat jest osobą twórczą, nietuzinkową, mającą sporą ilość interesujących pomysłów.

 

Kiedy wysyłać kreatywne CV?

Mimo iż wielu pracodawców oczekuje kreatywności, nie do każdej oferty pracy pasuje CV kreatywne. Nie wyślemy go do banku czy na stanowisko specjalisty ds. ubezpieczeń. Nietypowe CV pasuje najbardziej do zawodów, w których bardzo ważna jest zdolność do niestandardowego myślenia – marketingu, reklamy, Public Relations, zawodów artystycznych. Kreatywne CV może pozwolić się wyróżnić, można więc wysyłać je również tam, gdzie konkurencja jest spora a kandydat chce, by jego CV nie zlało się z innymi (np. praca przedstawiciela handlowego, telemarketera).

 

Kreatywne CV – nie tylko pdf

Najczęściej, pod pojęciem kreatywnego CV rozumie się kolorowy, ciekawie zaprojektowany życiorys przesyłany w formacie .pdf lub jako zdjęcie. Tymczasem, niestandardowe CV może przyjmować również zupełnie inne formy:

  • może być filmikiem na Youtube
  • mapą Google
  • bilboardem
  • opakowaniem na pizzę, z którą życiorys zostanie dostarczony wprost do kierownika personalnego lub pracodawcy
  • może mieć formę ulotki, którą wręczy się pracodawcy
  • może być nadrukowane na koszulkę
  • dostarczone w formie tradycyjnego listu itd

Ważne, by dotrzeć do potencjalnego pracodawcy i na tyle go zaskoczyć, by zaciekawić go swoją osobą. Oczywiście, najbardziej skuteczne, kreatywne CV będzie nawiązywać do firmy do której je wysyłamy lub do określonego zawodu w którym kandydat stara się znaleźć pracę. Przykładowo zatem – dla wizażystki, kreatywnym CV może być doświadczenie zawodowe wypisane na twarzy modelki i uwiecznione na zdjęciu. Dla managera sieci restauracji – CV na pudełku pizzy, dla specjalisty Public Relations w formie gazety itd. Warto pamiętać, że w przesyłaniu kreatywnego CV liczy się efekt świeżości – osoba, która jako pierwsza wykupiła billboard i umieściła swoje CV na nim, była kreatywna. Osoby, które kopiują ten pomysł, już nie są. Kandydaci szukający pracy, chcąc wysłać nietypowe CV często wpisują w wyszukiwarkę frazę „kreatywne CV wzory”- takie założenie jest od początku błędne, bowiem siłą kreatywnego CV jest jego oryginalność a nie skopiowany z internetu, kolorowy format Curriculum.

Dobre CV kreatywne może być wykonane na białym, tradycyjnym tle a jego kreatywność będzie wiązać się ze sposobem przedstawienia swojego doświadczenia czy umiejętności – np. w formie wykresów czy schematów. Kreatywne CV (przykłady) znaleźć można na stornie Cvparade.com

 

Kreatywne CV – najczęstsze błędy CV:

  • CV kreatywne nie jest łatwo stworzyć. Kandydaci najczęściej popełniają następujące błędy:
  • brak dołączenia tradycyjnego CV, które osoba rekrutująca może wydrukować
  • brak umieszczenia dat zatrudnienia, niepełne dane osobowe lub nie do końca pełne dane dotyczące zatrudnienia i doświadczenia
  • nieczytelna czcionka uniemożliwiająca odczytanie informacji
  • zbyt duży i ciężki plik
  • CV „zwariowane”, które będąc sztuką dla sztuki nie informuje pracodawcy o tym, kim jest autor CV i jakiej pracy oczekuje.

 

  • Oceń artykuł:
  • GD Star Rating
    loading...

Komentarze:


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *