Strona główna » List motywacyjny » Portfolio w rekrutacji – co to jest?

Portfolio w rekrutacji – co to jest?

Tags: ,

Portfolio to pojęcie, które wywodzi się z kręgów artystycznych i oznacza przegląd przez przykładowe prace artysty, które dają obraz jego stylu, wrażliwości estetycznej, stosowanych technik, umiejętności. Portfolio (znane również jako teczka prac) przeszło jednak ewolucję – już nie tylko malarze czy graficy mają swoje portfolia. W Internecie znaleźć można portfolio fotograficzne, programistyczne, architektoniczne a nawet port folia handlowców.

 

Portfolio w rekrutacji rozumiane jest jako przegląd dokonań kandydata w branży w której robi karierę – może oznaczać wybór przykładowych tekstów dziennikarza czy copywritera, listę dokonań handlowych przedstawiciela czy account’a, zakres zmian wprowadzonych w firmach w których manager obejmował  stanowiska zarządcze za pomocą kontraktu managerskiego czy listę przeprowadzonych przez trenera szkoleń.

 

Jak zrobić portfolio?

Możliwości jest kilka w zależności od tego, w czym się specjalizujemy. Najbardziej profesjonalną i dającą najszerszy ogląd formą jest założenie własnej strony www na której umieszczamy nasze prace, próbki tekstów, listę klientów i prowadzonych działań, przykłady strategii. Takie portfoio www jest łatwo dostępne, bez problemu można je wysłać podając link i nie obciąża maila.

 

Inną opcją, przeznaczoną dla fotografików, grafików, malarzy – ogólnie osób zajmujących się działalnością artystyczną i kreacyjną są serwisy internetowe dla profesjonalistów  – np. Behance.com, które bez opłat pozwalają na umieszczenie swoich prac na serwerze serwisu. Takie portfolio jest również dostępne online i łatwe w przesłaniu. Darmowe portfolio jest z reguły bardzo proste w wykonaniu i nie wymaga umiejętności programistycznych czy technicznych.

 

W sytuacji, kiedy nasze portfolio nie może być udostępnione szeroko (np. ze względu na umowę ze zleceniodawcą, który nie pozwala na publikacje prac) pozostaje portfolio online, ale z dostępem zablokowanym hasłem, lub portfolio przesyłane w postaci dokumentu pdf.

 

Portfolio w PDF jest również propozycją dla osób, których dokonania można opisać tekstowo – np. portfolio dokonań handlowca (lista pozyskanych klientów, wielkość portfela, budżety na jakich pracował handlowiec) czy portfolio osoby zajmującej się obsługą eventów (lista eventów ich wielkość, zakres itd.)

 

Warto rozważyć opcję stworzenia własnego portfolio dołączanego do aplikacji – daje ono szerszy obraz pracownika, pokazuje konkretne umiejętności i dokonania zawodowe i może zaowocować decyzja o zaproszeniu kandydata na spotkanie rekrutacyjne.

  • Oceń artykuł:
  • GD Star Rating
    loading...

Komentarze:


One response to “Portfolio w rekrutacji – co to jest?”

  1. Marek says:

    Dobry pomysł na promocję własnej osoby jako kandydata do pracy. W czasach, coraz więcej osób posiada zbliżone umiejętności, coraz trudniej jest się wyróżnić z takiego grona. Może spróbuję napisać o tym na swoim blogu. Swoją drogą, jak według was powinno wyglądać portfolio rekrutera?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *