Strona główna » Inne » Ogłoszenia o pracę i ich rodzaje

Ogłoszenia o pracę i ich rodzaje

Tags: , , ,

Poszukiwanie pracy poprzez odpowiadanie na ogłoszenia o pracę to najbardziej popularny sposób poszukiwania zatrudnienia. Jeszcze do niedawna, głównym źródłem ogłoszeń o pracę była prasa. Obecnie ogłoszenia rekrutacyjne są najczęściej publikowane na portalach i w serwisach pracy. Z jakimi rodzajami ogłoszeń o pracę możemy się spotkać?

Ogłoszenia o pracę ze strony pracodawcy
Najpopularniejszy rodzaj ogłoszeń o pracę. Zamieszczany bezpośrednio przez pracodawcę poszukującego pracownika., W ogłoszeniu rekrutacyjnym, poza nazwą stanowiska, znajdują się również wymagania wobec kandydata, opis zadań jakie wykonywane będą na określonym stanowisku pracy oraz korzyści, jakie potencjalny kandydat do pracy odniesie z zatrudnienia.

Ogłoszenia o pracę – agencje pracy
Drugim rodzajem ogłoszeń o pracę są ogłoszenia rekrutacyjne zamieszczanie przez agencje pośrednictwa pracy. Agencje te, działając w imieniu klienta poszukują pracowników na określone stanowisko. Firmy korzystają z usług agencji pośrednictwa pracy z różnych względów – nie posiadają własnego działu HR, nie mają wystarczających zasobów by samodzielnie przeprowadzić projekt, nie chcą, by obecni pracownicy lub konkurencja wiedzieli, jakiego rodzaju rekrutacje są obecnie przez firmę prowadzone. Najważniejsza różnica między ogłoszeniami o pracę zamieszczanymi przez agencje rekrutacyjne a bezpośrednich pracodawców, to brak nazwy docelowego klienta (czyli nie wiemy dla jakiej firmy jest prowadzona rekrutacja).

Ogłoszenia rekrutacyjne – oszustwa
Niestety, ogłoszenia o pracę mają niekiedy na celu oszukanie osób poszukujących zatrudnienia i wyłudzenie od nich danych osobowych, które następnie są sprzedawane, bądź wyłudzenie bezpośrednio pieniędzy od osoby bezrobotnej / poszukującej pracy. Po czym poznać fałszywe ogłoszenie rekrutacyjne? Najczęściej nie posiada ono wiarygodnych danych kontaktowych (np. adres e-mail na darmowym serwisie), obiecuje niezwykle wysokie wynagrodzenie oraz nie wymaga od kandydatów do pracy żadnych umiejętności.

Ogłoszenia o pracę jako forma reklamy
Ogłoszenia rekrutacyjne zaczęły być również wykorzystywane jako nośnik reklamy. Po pretekstem poszukiwania kandydata na nietypowe stanowisko pracy (np. tester destylacji, tester wody pitnej itd) firma promuje swoją usługę lub produkt. W tego typu ogłoszeniach praca ma charakter ograniczony czasowo, a rekrutacja ma formę konkursu. Od kandydatów najczęściej nie oczekuje się żadnych określonych kompetencji.

Bezpłatne ogłoszenia o pracę
Darmowe ogłoszenia o pracę zamieszczane są w niektórych serwisach ogłoszeniowych oraz wybranych serwisach pracy. Z reguły, miejsca w których umieścić można bezpłatne ogłoszenia o prace pozwalają jedynie na umieszczenie bardzo krótkiej informacji i danych kontaktowych. Umieszczający ogłoszenie pracodawca, nie ma możliwości wpływania na szatę graficzną ogłoszenia rekrutacyjnego. Serwis rekrutacyjny inforpraca.pl umożliwia w tym momencie bezpłatne umieszczanie ogłoszeń o prace firmom z sektora MSP.

Odpłatne ogłoszenia o pracę
Większość serwisów rekrutacyjnych umożliwia umieszczenie ogłoszenia o prace odpłatnie. Koszt umieszczenia ogłoszeń rekrutacyjnych jest różny i zależy od popularności serwisu. Portale rekrutacyjne, poza publikacją ogłoszeń, często oferują tez odpłatne narzędzia rekrutacyjne iw Sparcie pracodawcy w procesie poszukiwania pracownika. Odpłatne ogłoszenia o prace zamieszczane są również w prasie.

Drobne ogłoszenia „dam pracę”
Drobne ogłoszenia o pracę to najczęściej  ogłoszenia w których pojawia się jedynie nazwa stanowiska i dane kontaktowe umożliwiające kontakt z potencjalnym pracodawcą. W ten sposób prowadzi się rekrutację na stanowiska nie wymagające kwalifikacji lub stanowiska o jasno określonych kompetencjach, w których nie ma potrzeby wymieniać zadań  i obowiązków oraz oczekiwanych kompetencji kandydata (np. ogłoszenia o pracę dla kierowców, murarzy, telemarketerów). Ogłoszenia drobne rekrutacyjne niosą ze sobą wysokie ryzyko oszustwa – jako ogłoszenia bezpłatne, nie narażają bowiem ogłoszeniodawcy na koszty.

  • Oceń artykuł:
  • GD Star Rating
    loading...

Komentarze:


Leave a Reply